Rolul siglei este acela de a comunica instantaneu mesajul dorit. Adaugarea, in timpul procesului de design sigla, a prea multor elemente, din dorinta de a spune cat mai mult despre companie sau produs este o directie total gresita. Publicul tinta va fi confuz, va intelege gresit mesajul sau nu va dori sa-l descifreze. De aceea, simplitatea in design-ul de sigla trebuie sa fie principala cale de urmat.
Un prim pas in procesul de design sigla il reprezinta stabilirea principalelor elemente ce definesc compania sau produsul: personalitate, nevoile pe care le satisface compania (produsul), diferentierea fata de concurenta, identificarea publicului vizat. Materialul rezultat in urma acestei analize poate fi complex si detaliat. De aceea este necesara comprimarea acestor trasaturi in una sau maxim doua idei pe care publicul sa le perceapa atunci cand observa sigla companiei. Incercarea de a ingloba prea multe idei in design-ul de sigla nu va avea ca rezultat decat acela de a produce confuzie, interpretari gresite facand mesajul greu de asimilat de catre public. Ca modalitate de obtinere a unei sigle curate este recomandata limitarea la minimum a numarului de forme, linii si elemente de design. Limitand numarul elementelor si mentinandu-le la acelasi nivel de detaliu unele fata de altele vom obtine o sigla care poate fi scalata fara a avea probleme de lizibilitate.
Un alt aspect important in procesul de design sigla se refera la separarea textului de simbolul graphic si la plasarea textului in partea de jos fata de symbol. Aceasta separare asigura ambelor elemente o buna vizibilitate, cu accent, in mod special, pe mesajul transmis de simbolul graphic.
Urmarirea acestor recomandari va avea ca rezultat design-ul unei sigle clare si curate care va transmite un mesaj simplu dar puternic publicului vizat.