Unul din aspectele importante care trebuie sa te preocupe atunci cand conduci o afacere este modul in care compania este perceputa de publicul vizat. Felul cum “arati” influenteaza felul in care potentialii clienti te percep. Prin urmare este important sa spui lumii cine esti intr-o maniera care sa creeze impresii pozitive.
De aceea este fundamental felul in care compania comunica, iar o parte importanta a procesului de comunicare o reprezinta comunicarea vizuala: logo design, identitate vizuală, materiale publicitare, web design. Procesul de creatie grafică are o importanta deosebita in conturarea unei identitati unice si usor de recunoscut. Fiecare carte de vizita, mapa, brosura, print , sau orice alte materiale publicitare joaca un rol in stabilirea imaginii companiei. Acelasi lucru este valabil si pentru logo si website. Tehnicile si principiile de design grafic utilizate in executia acestor materiale contureaza si comunica identitatea companiei.
Trebuie inteles faptul ca design-ul este utilizat ca instrument de comunicare avand ca obiective atragerea atentiei si starnirea interesului, transmiterea unui mesaj puternic, eficace si chiar memorabil, precum si separarea acestui mesaj de multe alte mesaje pe care publicul le recepteaza zilnic.
Te-ai intrebat vreodata, admirand un afis publicitar, de ce a fost gandit asa? De ce au fost alese anumite culori sau un anume tip de caractere? Un bun designer se va gandi la toate aceste elemente si le va alege doar pe acelea care vor adauga valoare si care vor contribui la impunerea brandului.
Grafica publicitara inseamna mai mult decat creativitate si abilitati. Este nevoie de intelegerea comunicarii, tehnicilor de promovare si comportamentului cumparatorului.
O creatie grafica de calitate aduce importante beneficii: impunerea unei imagini profesionale, demonstrarea unei strategii de comunicare coerente, diferentierea fata de concurenta, recunoasterea cu usurinta brandului.