Majoritatea oamenilor raspund mult mai bine comunicarii vizuale fata de cea auditiva, de aceea comunicarea vizuala poate fi foarte puternica.
Identitatea vizuala este menita sa dea o noua dimensiune mesajelor verbale si este o parte esentiala a strategiei de comunicare.
Identitatea vizuala prin totalitatea aspectelor sale - forma, culoare, stil - individualizeaza si personifica in acelasi timp. Intr-o lume in care suntem inundati de milioane de forme si culori o identitate proprie inseamna un loc in mintea cumparatorilor. Noi te vom ajuta sa-ti transformi afacerea intr-un brand cunoscut.
Prin identitate vizuala compania se diferentiaza si se pozitioneaza pe piata, castiga credibilitate si notorietate, cu conditia ca identitatea sa fie consistenta si consecvent aplicata.
Identitatea vizuala se impune si se manifesta prin toate aspectele sale ca nume, design logo firma (sigla firma), slogan, documente personalizate (carti de vizita, foi cu antet, personalizare email sau newsletter, mape etc.).
Logo-ul sta de obcei in centrul unui program de identitate vizuala si are ca principal rol recunoasterea organizatiei sau marcii.
Elementele de logo design utilizate - font, culoare, simbol – reprezinta expresia grafica a identitatii. Se stie ca simbolurile sunt instrumente puternice, care pot declansa emotii complexe si profunde in în mintea consumatorilor.
Designul de logo este un proces important tocmai pentru ca logo-ul este considerat cel mai reprezentativ element de identitate vizuala.
Manualul de identitate vizuala prezintă modul în care trebuie să arate tot ceea ce produce organizaţia, de la hârtia de scris la uniforme, clădiri şi vehicule.
Manualele de identitate se prezentau la început în formă tipărită, în toate formele şi mărimile, simple sau sofisticate. Astăzi manualul de identitate poate fi creat şi electronic şi poate circula pe canalul informatic fiind astfel mai flexibil, mai accesibil, putand fi adaptat şi actualizat cu uşurinţă.